Sonja-Andela.reismee.nl

rustdag

Het verhaal kwam door ga nog even door, Moet je voorstellen, zit ik nu in een hokje op de grond best armmoedig met een starbuckskoffie aan mijn zei, dat dan weer wel glimlach...

Waar was ik gebleven oh ja waar ik ook wel ben achter gekomen dat alle rasartiesten de zelfde ziel hebben een zelfde energie( zo een soort eenheid herken je en ja ook dat verstrooide soms ) dat komt omdat we veel beleven herkennen zien en noem maar op...Als het goed is ben ik tot een soort overeenkomst gekomen omeen band aan te gaan ( de prijzen zijn gestegen, maarje moet je voorstellen hoe het gaat een proces om een batik te vervaardigen.

- stof

-Dan wordt het ontwerp er met potlood op de stof getekend

- Dan wordt de tekening helemaal met wax en tjanting gebatikt ( de was lijnen geplaatst)

-Om dat ik een keuze heb gemaakt om de oude ambacht te vereren gebruiken ze natuurlijke verfstoffen ( gewoon indigo blaadjes ) het verfproces moet soms wel 10 keer ja tien keer)

-Dan gaat de wax eraf en wordt er een soort lijm in gebracht...

- Zo een proces vind ik machtig

Het kost wat maar je heb ambacht in je handen....

Ik zit hier bijna te janken dat ik dit mee mag maken en het ook gewoon doe:-)

Ik zit gewoon bij het meest vooraanstaande batik bedrijf van java ....

Ik ga er nog een vrhaal door gooien...voordat alles weer weg is hihih

-

Reacties

Reacties

ansbakker

rustdag? hup aan de slag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!