Sonja-Andela.reismee.nl

Batik event 2 dagen

Net terug van een Batik tour door Java, elk gebied heeft zijn eigen verhaal...

Batik is de ziel van de mensen die het maken , als je niet van Batik houd ben je geen indonesier wordt er veel verteld. Je kan het ook alleen maken als je er van houd.

Het is liefde voor de handcraft de concentratie en en alle verhalen van je ziel.

Het waren bijzondere dagen madame sulliontorro waar ik mee connect ben inmiddels een dame van 80 inmiddels ( heb ik mij laten vertalen, vecht vecht nog steeds voor het handcraft , want ook in Indonesia wordt steeds meer Printwerk gedaan) Het gevoel gaat uit het design als het in massa gaat, dit is onze tijd...

Ze strijd ook om veel vrouwen te helpen aan werk in de vorm van batik ( werken met tjantings wordt alleen door vrouwen gedaan) Hierdoor zijn we ook goed voor de maatschappij.

Het waren hele officiele bezoeken met de gouverments , op een gegeven moment haalde madame mij naar voren, en begon ineens am publiek te vertellen dat ze zich vereert voelt dat ik nederland wil gaan vertegenwoordigen en de techniek ook in holland in ere wil houden ( daar sta je dan ineens)

Een moment erna buiten am publiek haalt ze mijn design ineens uit haar tas en laat ze het nog niet uitgewerkte ontwerp van mij aan de groep te laten zien , met het verhaal erbij dat er ook in westerse ontwerpen gebatikt wordt, daar sta je dan weer, vervolgens overal waar we komen komen er camara s op mij af wordt ik aan alle kanten gefotograveerd...hi geintervieuwt en noem maar op... Wat dat aan gaat zijn we in holland toch wel lekker nuchter ,Dit is de cultuur....

We hebben heel veel officiele bezoeken. het bijzonderste vond ik wel, het is heet hier en er wordt altijd gegeten, Op de 2 de dag hadden we zelfs een mode show van nieuw batik design heel geweldig modern maar ook authentiek, een van onze gasten een met pesioen inmiddels dokter had een lol die had tijdens de mode show een batik BALI jurk aan gegdaan als er iets fout is is het wel BALI batik we hebben ook zo gelachen buiten de officiele momenten kan het niet navertellen , later met beeld wordt het makkelijker.

Vanacht half 4 zijn we terug gekomen, vandaag ga ik verder met mijn proces en vanmiddag even met jull in een betjak en ik ben gevraagt door een van de designers zijn store te bezoeken, ik laat alles maar over mij heen komen,

Het is echt bijzonder wat ik mee maak ...

Mis mijn meisje wel ....Love you Jackie....

Tot volgende verhalen ga aan het werk :-)

Dag Nederland

Reacties

Reacties

ansbakker

he lieve son, je wordt op handen gedragen! fantastisch!
heb je geen fototoestel;o)) ??
kus ans

annika

wederom gaaf gaaf!

sonja

mijn fototoestel is al aardig gevuld met moois:-) weet alleen niet hoe ik dat hier in dit hokje kan doen ( je verbeelding speelt in mijn verhalen een grote rol op dit moment:-0

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!